RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

Payahnya ubah sikap

Aku baru jer abis anjurkan satu acara di luar. Satu masa telah ditetapkan untuk memulakan acara tersebut. Bukanlah acara ni diatur pada 2hari lepas tetapi ianya telah diatur lebih sebulan yang lalu.

Sebagai penganjur aku yakin dengan kemampuan rakan-rakan yang lain untuk hadir pada waktu yang dijanjikan dek kerana memasing ada hujah masing2 bila student memasing datang lambat ke kelas or ke mana-mana acara yang dianjurkan. Hakikatnya, aku silap dengan telahan tersebut.

Lebih lmbt mereka daripada org yang berkeluarga. Entahlah, itulah perihal sikap. Kita tak mampu untuk mendisplinkan orang lain kalau kita sendiri yang tak mampu nak disiplinkan diri sendiri. So, sikap ni adalah satu perkara subjektif. Acara yang sepatutnya dimulakan pada jam 10.00 pagi tapi hanya dapat dimulakan pada jam 10.45pagi. Aku yang hadir pada jam 9.30pagi lagilah terasa akan kelewatan yang berlaku.

Tepuk dada tanya iman!

2 comments:

kokospolios said...

ya aku setuju bagi sesape yang datang lewat tu memang bersalah.


rasanya 10 pagi yang datang lewat tu pun tak beri kesan pepe, bukan sukan acara lari dalam guni berganti2 kan! hak hak

maafkanlah, sesungguhnya marah itu mengauskan tekak.

ishaharom said...

takde sapa pon marah bro...

kalu ngan student kita terlalu berkeras kunun2 kita terbaik...

kokospolios said...

ya aku setuju bagi sesape yang datang lewat tu memang bersalah.


rasanya 10 pagi yang datang lewat tu pun tak beri kesan pepe, bukan sukan acara lari dalam guni berganti2 kan! hak hak

maafkanlah, sesungguhnya marah itu mengauskan tekak.

ishaharom said...

takde sapa pon marah bro...

kalu ngan student kita terlalu berkeras kunun2 kita terbaik...

È