RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

ada lak cakap gitu

pagi ni aku ada kelas awal pagi. kol 8 dah masuk kelas dah.

biasa la..dah nama pon kelas pagi, ada la yang datang lewat ke kelas.

lebih kurang kol 8suku gitu ada la sorang budak ni baru sampai. dengan muke yang ketara sangat baru bangun tido dia masuk. sebelum tu cam biasa la...ada la upahnya kalu masuk lewat nih. 3 round...yiha...

sebelum aku bagi masuk tu aku tye dl nape lewat. jawapan standard. bangun lewat. xpelah, xkisah pon.

aku tye lagik, solat subuh tak tadi? dan dah agak jugak jawapan dia, lom lagi.

lantas aku tak bagi dia masuk dalam makmal sblm dia p solat qada subuh dl.

jawapan aku dapat...nak tau?

' cik mana buleh paksa saya nak solat'.

hampeh tol budak nih.

kalu nak cakap urusan agama aku tak la pandai. tapi aku just jawab gini jer la...'saya guru n saya sorang muslim. takkan la saya nak tgk student saya tak solat n jadi macam orang kapir'

hah, tak banyak cakap terus dia p solat. senang ati aku.

dah itu kewajipan utama seorang muslim. kelas ni just urusan dunia, urusan agama takkan nak tolak ketepi lak.

ada lak dia cakap gitu...

4 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

ai...g sarawak tak ajak pun jalan2....

ciK LyndaWawa igUana said...
This comment has been removed by the author.
ciK LyndaWawa igUana said...
This comment has been removed by the author.
ishaharom said...

hehehe

ciK LyndaWawa igUana said...

ai...g sarawak tak ajak pun jalan2....

ciK LyndaWawa igUana said...
This comment has been removed by the author.
ciK LyndaWawa igUana said...
This comment has been removed by the author.
ishaharom said...

hehehe

È