RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

siam sokmo...

hari ni aku p lagi siam. bkn pdg besar siam lor...jauh skit. ke songkhla.

memandangkan keta aku masuk spital n otai pon mmg ajak sbb dia nk bawak bini dia p jejalan. so, gua ok je bro.

kali ni aku p tempat baru. muzium folklor nama dia.


utk masuk pulau ni korang akan jumpa patung buddha kalu tak silap aku. dia tengah baring.


kendian tak jauh dari situ akan korang nampak museum yang bertulis the institute for southern thai studies. nak masuk ni guard xbagi terus semberono. korang kena p beli tiket dl. utk rakyat tempatan cuma 20baht. kalu pelancong cam aku ni (muka cam siam, kunun2 nk cakap siam last2 kantoi huhhuhuh) kena la bayo 100baht. naik bukit tu korang akan jumpa igloo panas yang ber air-cond(aku tak ambik pon gambo tu).

dan kendian, boleh la masuk. ikut je tanda arah yang dia dah letak situ. muzium ni cam muzium lain gak. cuma yang jadi bezanya ia berkenaan sejarah yang berlaku di selatan thai. aku tarok je la gambo sini. maleh den nak cito.







Memacam ada dalam muzium ni. hal berkaitan perkembangan islam di selatan thai. kisah zaman purba diorang. pasal kehidupan orang melayu di sana. pasal sejarah beduk la, gasolin la, pasal tembikar la, pasal memacam ah. byk betol. tp yang pasti, gambo bawah ni antara tarikan jugak. kepelbagaian jenis parut kelapa a.k.a kukoq nyok.



yang pasti 2 gambo ni agak melucahkan. huhuhu

ni lagi melampau lucahnye. depan 'barang' jantan, blkg 'barang' betina. hampeh tol....huhuhu



hahahahahah....

dah lenguh kaki jejalan dalam muzium tu (nampak je kecik, tapi banyak gile barangan antik n bersejarah dalam tu...kitorang pon tak abis jalan utk 2jam) terus je g ke pantai samila. heh...




selesai sudah pejalanan kali ni. actually kitorang masuk dalam tesco lotus di hat yai dl sblm ke songkhla.

next trip aku jangkakan ramai nak p folo. korang nak p? jom ar...huhuhu

0 comments:

È