RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

Pengembara

Harini agak bersejarah jugak le dalam hidup aku. Sorg taiwan-american people ada dalam umah aku. Kenalan hanya melalui internet.... Datang dari US.nDia dalam trip ke south east asia untuk mengenali bangsa dia sendiri. Bangsa cina! Hanya baru 4 hari aku mendaftar melalui couchsurfing.org, aku telah memberi kepercayaan pada diri aku untuk menempatkan sorang traveller dalam umah ni. Konsep couchsurfing ni pon aku tak ketahuan lg. belasah je la..haha Sesungguhnya Allah mengetahui. Mungkin melalui kaedah ni, perjalanan hidup aku akan begini juga. Merantau keseluruh dunia untuk mengenali diri sebagai manusia dan mengenali Dia sebagai pencipta. Xpe, aku bg peluang dia dok umah aku ni 2 mlm. Korang yg ada tempat menarik nak bawak Micheal Tsai ni ronda2 perlis halo2 la gua. Dia akan keseluruh semenanjung melalui kenderaan darat. Samada menumpang, tahan lori, tidur di gereja, tidur di kuil hindu, kuil buddha dan memacam lg wallahu a'lam. Dah 58hari mengembara.

0 comments:

È