RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

Perangai pelik

Weekend yang lepas aku mengunjungi Poli PD di N9 nun. Bos arahkan aku gi guna pengangkutan awam. Tak leh naik teksi. Kena naik bas. Dalam perjalanan aku ke Port Dickson nun, aku ada terperasan satu benda pelik yang orang N9 ni lakukan.

Membuka muzik dari henpon diorang dengan kuat. Hinggakan tak dengar radio yang dimainkan oleh pemandu bas.

Dalam hati aku rasa mungkin budak tu baru beli henset kot. tak pe la. Sepanjang perjalanan dari Seremban ke Port Dickson tu kena layan lagu leleh budak tu le biarpun dah berulang-ulang dimainkan. Tak pe la.

Aku ingatkan waktu aku ke PD jer yang ada orang gitu. Masa balik pon sama. Bukannya budak or remaja. Ni orang dewasa. siap bawak anak lagik. Bukannya lelaki. tapi pompuan lak. Bukak muzik dari enpon dia cam bas tu takde radio. Pulak....

tertanya la pulak dalam hati aku...orang N9 memang suka dengar muzik dari enpon dia kuat-kuat ker. kalu bas tu tak bape ramai tak pela jugek. tapi ni bas penuh n sarat ngan penumpang. hangin aku.

Pelik punye perangai.

2 comments:

kokospolios said...

apsal tak tanya,

"puan, boleh bukak lagu dangdut?"

ishaharom said...

memang dia bukak lagu dangdut pon.lain pada tuh lagu hindustan.boring betol

kokospolios said...

apsal tak tanya,

"puan, boleh bukak lagu dangdut?"

ishaharom said...

memang dia bukak lagu dangdut pon.lain pada tuh lagu hindustan.boring betol

È