RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

tak pepasal

semalam kita dikejutkn dengan kejadian ngeri bila bas yg dipandu terbabas ke divider jalan n sebabkn 10 org mati. agak lama gak tak dgr bite kemalangan bas yang meragut byk nyawa nih. ngeri aku.

mlm sblm tu (jumaat kol 10mlm), berlaku gak eksiden yg menyebabkan kematian. tempat berlaku tu berhampiran ngan poli aku dok nih.

kejadian tu berlaku bila budak yg bawak moto tu berlanggar dgn lori rosak tepi jalan.kalu tak silap aku dah dkt 3 hari lori tu parking tepi jalan (aiseh, xtgkp gambo lak). bila malam jer mmg kelam la tmpt tuh. xde lmpu jalan. dh hmpir ngn lori tu br perasan ada lori parking. tanda amaran yang diletakkan lak cumalah bekas cat kapur jer. letaknya xsmpai pon 10 meter dari lori.

so, budak 2 org yg lalu tu mgkin xnmpak tanda amaran n jugak lori tu terus dorg langgar. n of course budak 2org tu mati on the spot.

syukurla skrg ni bebudak poli dah abis exam n sdg bercuti. aku rasa kemungkinan jadi kat student aku adlh tinggi gak.

so, kepada anda kalian yg dok baca post aku nih beringatlah, berhati-hati dijalan raya. lmbt smpai ke sesatu destinasi tu xpe kalu kita masih waras n bawak dgn cermat. kalu dah eksiden semestinya melibatkan banyak pihak.

0 comments:

È