RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

makin gawat dong!

kejutan demi kejutan berlaku dalam negara malaysia yang tercinta ni. lepas jer DSAI mengumumkan bahawa beliau mempunyai cukup senarai nama ahli parlimen yang mahu menukar dan membentuk kerajaan baru semalam maka DSAAB pulak dengan keangkuhan dalam sipu-sipu menafikan perkara tu tak betul.

maka, hari ni pulak DSAAB menukar pulak jawatan menteri kewangan yang dipegangnya kepada DSNAR dan mengambil alih jawatan menteri pertahanan. persoalannya, kenapa tiba-tiba, tergesa-gesa, bak kata orang-orang lama takde angin tiba-tiba pokok bergoncang. apa mcm bro? apa dah berlaku ni?

hm...orang yang dok dalam malaysia ni pon pening nak pikir, inikan pulak orang bukan malaysia. aku ingat musti ada apa-apa rancangan yang dibuat oleh DSAAB untuk mengatasi pengaruh DSAI yang tengah dok kejar dia menuju ke putrajaya.

maka,dengan itu sapa pulak yang bertanggungjawab terhadap harga minyak sekarang. sudah pasti DSNAR! masa DSAI jadi menteri kewangan beliaulah yang menaikkan atau menurunkan harga komoditi tersebut. maka, berkuatkuasa harini sebagai menteri kewangan kita harapkan DSNAR bertanggungawab sepenuhnya pulak.

oleh itu, kita pakat-pakat mintak kat allah supaya hati DSNAR akan diperlihatkan terhadap kesengsaraan rakyat hari ni. minyak mahal, barang-barang dapo mahal, tambang bas mahal, dan segala macam mahal. jadi, DSNAR akan menurunkan harga minyak sesuai dengan harga semasa yang berlaku hari ni. dah turun bawah 100dolar setong pon. bila harga minyak kita turun, maka kita bleh mintak dia untuk mintak peniaga-peniaga menurunkan harga barang.

yang pasti, kita kena bersabar dengan segala macam hal yang berlaku dalam malaysia ni. makin gawat dong!

3 comments:

roshaizul said...

politics is harder than physics

itu, incek elbet nstein kata

ishaharom said...

HM...tol gak tu. kalau thailand tu, bila rakyat dia dah tak suka memana PM dorg memang tentang habis-habisan.

mungkin kerana kerajaan thai tak pernah dijajah oleh memana orang putih.

pemikir bebas said...

tgk tgk la laman blog ambo...

roshaizul said...

politics is harder than physics

itu, incek elbet nstein kata

ishaharom said...

HM...tol gak tu. kalau thailand tu, bila rakyat dia dah tak suka memana PM dorg memang tentang habis-habisan.

mungkin kerana kerajaan thai tak pernah dijajah oleh memana orang putih.

pemikir bebas said...

tgk tgk la laman blog ambo...

È