RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

macam kedai runcit

aku berkecimpung dalam dunia blog ni baru setahun jagung. dari masa ke semasa aku cuba berkongsi pe2 yang dirasakan patut untuk dikongsi.

bila ada visitor counter dalam features nuffnang aku rasakan sesuatu yang lebih kurang sama dengan kahidupan biasa ni. aku penulis blog biasa2 je. so, aku kena maintain blog ni supaya ada orang kunjung dengan tulisan aku.

personal blog la katakan macam kedai runcit la jugak. orang bukannya datang selalu sangat. ada barang bagus pye ada la orang lawat kedai ni. iklan pon kena tarok sendiri. cari mana2 link yg leh bagi duit, tampal kat blog ni. so, blog aku ni xramai la pengunjung macam kedai runcit kampung adanya.

berbanding pulak dengan nama-nama blog yang besar seperti blog albanjari. ia diumpamakan macam supermarket. banyak barang ada. tulisannya yang berkenaan politik cukup hebat. so, ramai orang datang tgk blog dia. hit yang telah tercapai melebihi 2juta. bila dah ramai orang datang supermarket ni pengiklan berlumba-lumba nak promote barang diorang dalam supermarket tu. memacam saiz ada dengan pelbagai harga. oleh itu, pendapatan meningkat dengan penyewaan banner secara maya ni.

oleh itu, sesapa nak pendapatan lebih dalam dunia blog ni pelbagai kaedahnya. pengiklan akan menuju kepada blog yang ramai pengunjungnya samalah jugak macam supermarket, hypermarket dan sebagainya. lagi ramai orang datang lagi banyak la iklannya.

so, kedai runcit korang tahap ganer?

3 comments:

Belajar Bisnes Online said...

nuffnang hang dah dapat bape kupang?

ishaharom said...

tah, sikit jer. sepo hinggit pon xcecah lagik...ko dah dpt payment ke

adanz said...

hapgred la berooo kasi ini kedai runcit tukar jadi haipermarket!

Belajar Bisnes Online said...

nuffnang hang dah dapat bape kupang?

ishaharom said...

tah, sikit jer. sepo hinggit pon xcecah lagik...ko dah dpt payment ke

adanz said...

hapgred la berooo kasi ini kedai runcit tukar jadi haipermarket!

È