RSS
Kita tak mampu untuk membahagiakan semua orang dan semua orang tidak mampu membahagiakan kita.

alasan ke tanggungjawab ek

aku ni tak de la pandai pon orgnye. melalot ada la. cumanya aku suke mengexplore...tp bukan tahap explorace lol.huhuhu

dan dalam byk2 perkara yg aku cuba explore bukannya nak tahu mendalam sangat. just pe yg rasakan perlu utk tahu n boleh buat. cukup. lebih2 tuh kena fokus beb.br leh jadi pakar lak.huhuhu

bukan nak mengomel. cuma nak bepikir.

terkadang tuh bende yg dah jadi rutin setiap sem utk buat menjadi satu masalah pulak bila takde org yg 'tahu' kunun2nye xleh nak gerak sesuatu perkara.

pe yg diberi cumalah alasan. alasan yg menunjukkan kita ni tak tahu aku kurang boleh terima akibat dari dah di latih utk berkata tidak tahu.

makanya, pe yg terjadi adalah alasan yang membenarkan kata2 utk dijadikan kebenaran akibat dari alasan yg dibuat dan bagi menguatkan hujah tersebut disandarkan kepada orang yang tahu.

bagi aku xde la masalah yg besar pon. sekelumit ilmu tu tak tersebar ke sekelian kumpulan sasar menjadikan ia capek dek kerana alasan yg dibina.

biarkanlah mereka...mungkin alasan boleh dijadikan senjata utk membuatkan mereka lebih baik dalam kehidupan berkerjaya.

yang penting...alasan atau tanggungjawab yg harus dipikul itu kena fikirkan...heh

2 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

erm, bg alasan tu untuk mengelak sebenarnya..ermm..papepun harap anda tabah la ye.......

ishaharom said...

bebiasa jer wawa....xde hal ah...

ciK LyndaWawa igUana said...

erm, bg alasan tu untuk mengelak sebenarnya..ermm..papepun harap anda tabah la ye.......

ishaharom said...

bebiasa jer wawa....xde hal ah...

È